tisdag 25 november 2008

Fula fulla farbröder förstörde fotbollen framspel!

I lördags hade jag oturen att få fula fulla farbröder vid min sida på "fotbollsbaren". Deras eviga pratande och olika förflyttningar, förstörde min fotbollskväll. Helgen blev en av de mest lyckade för Real Madrid, om vi ser till de totala resultaten. Alla toppkonkurrenterna förlorade eller spelade oavgjort. Real lyckades däremot knipa tre poäng, efter en 1-0 seger över Recreativo. Totalt betyder det att Real Madrid nu ligger tvåa igen, bara ter poäng efter ledande Barcelona.

Ikväll börjar nästa äventyr då de ska långt österut och spela mot Bate Borisov i snötyngda Vitryssland. Real Madrid har fått säsongen hårt sargad av skador och kommer till kvällens match få för lita sig till en "andra linje" på flera platser. Vi kommer med största sannolikhet att få se grabbar som Heinze, Saviola och Torres i första uppställningen. Det här är duktiga grabbar som vill ha platsen permanent, så skam den som ger sig.

Ifrån Sverige kommer "fotbollsevangelier" eller glad budskap. Enklast är att AIK har förstärkt truppen med några nya "gubbar". Vilket vi hoppas ska bli ett lyft, minst ett par platser i tabellen.

Sedan fick jag ett läckert besked. Min "gamla grabb" Andreas Eriksson flyttar tillbaka till allsvenskan. Han lämnar Sirius i SuperEttan och har skrivit på för Brommapojkarna, nästa års ena nykomling. Lycka till Ante!

Inga kommentarer: