onsdag 26 november 2008

Fotbollens framtid nov 2008

Under den här rubriken kommer du att finna en del information om fotbollen, som den ser ut för tillfället och vad vi kan finna i framtiden.
Just idag ska jag skriva några ord om två framtidshopp och deras lag. Det är mina "sobrinos" eller syskonbarn till Eugenia. Rikard och Daniel, två grabbar som jag följt sedan de var ännu mindre till daxdato. Båda två är stora fotbollsentusiaster, som spelar med Enebyberg IF i nordöstra StorStockholm.

Rikard finns hos P98 i Enebybergs , nästan 30 killar som har kul tillsammans och spelar fotboll. Truppens sista turnering för året var Fyrverkeri Cupen i Hässelby. Där ställde man upp med två lag, vilka båda blev tvåa i sina grupper. Ett bevis på detta är den pokal vi har vunnit, EIF 2 vann en pokal för flest gjorda mål i gruppspelet. Jättekul! Jättegrattis alla grabbar!

Rikard nickar

Daniel är lite yngre och spelar i P01. 23 grabbar nyss fyllda 7 år, som tränar systematiskt och lekfullt. Grabbar som tycker fotboll är både roligt och spännande. De kommer att spela en sista Cup för året den 7 december. De ska ha ett stort LYCKA TILL och hoppas att ni vinner flera matcher!
Daniel i aktion

Visst måste även stjärnan ha en baksida och myntet sin glans. Jag har inte lyckats övertyga dem helt, utan de har valt "kompislinjen". Hejar båda två på Djurgården och Barcelona, trots att jag predikar för AIK och Real Madrid. Men vem vet de kanske blir förståndigare med åren.

1 kommentar:

Anonym sa...

susana araya holqvist har skickat en länk till en blogg:

Tack för äran att mina killar finns med på denna blogg. Vintern kan inte stoppa träningen då man gör det i världens kallaste inomhushall men bollen rullar....och DET är det viktigaste.