tisdag 21 oktober 2008

En spansk tonmästare

Denna tisdag drar vi ner tempot en aning och skapar istället lite mysig stämning kring musiken. Allt du bjuds på denna gång är en spansk killes röst och hans akustiska gitarr. Det är inte flamenco, utan en modern musikalisk poesi. Sångaren heter Antonio Vega och melodien "El Sitio de Mi Recreo". (Fritt översatt "Websidan för fritid")


Första gången jag träffade på honom var tillsammans med den spanske mästaren Miguel Bosé. De sjöng just den här sången tillsammans. Det var några år sedan och sedan dess har sången funnits i mitt hjärta. När jag för några dagar sedan började leta efter en lämplig video, för att dela med mig njutningen till Dig så hittade jag den här. En video som mera övenstämmer med min uppfattning av ljud och bild.


Kosta på Dig tre minuter klicka på länken och mys av musiken.


http://www.youtube.com/watch?v=g1VoZV0KKrE

Inga kommentarer: