måndag 20 oktober 2008

Spansk brittsommar


Tänka sig, även i Spanien får vi uppleva en brittsommar. Den har kommit nu! Det är fantastiskt! Runt de 24 graderna i luften och vackert solsken. Det har blivit både frukostar och luncher ute på terrassen. Några av dagarna har vi fått leta efter skuggan, för att inte det skulle bli för varmt. Det känns fullt naturligt att bara äta kalla sallader. Det har ju blivit "lite mycket" att tycka om både när det gäller Eugenia och mig, så vi försöker intensifiera kärleken per kilo. Vi vill ju inte den ska minska med kilona.

Upplevelsen är fantastisk ena vecka har vi höststormar, som fullkomligt sliter playan i bitar och blåser sanden ifrån stranden hela vägen upp på vår terrass. 150 meter ifrån havet och fem våningar upp i "luften". Nästa vecka ligger havet "blankt som ett nybonat golv" och jag får kasta mig i böljan den blå för den rejäla simturen. Min uppfattning var att det påminnde mig om Mälaren en svensk sommardag, bara lite saltare förstås.

Idag fläcktar det lite mera, så det blir bara en promenad efter havet. Eventuellt kommer jag att "tvätta fötterna" i de rullande vågorna efter kanten. Men först ska jag tillfredställa min största önskan, KAFFE!!!



Inga kommentarer: