tisdag 31 mars 2009

"Pojkar gråter inte!"

Idag ska vi sända en tanke till en av mina starkaste vänner. En av de där killarna som hela tiden tycks träffa rotbostar, som igelkotten sa. Min vän heter Svenne och har levt med ett ganska gravt handikap under större delen av sitt liv. Nu när han precis har kommit upp i det jag kallar fullmogen ålder, bryter han benet väldigt olyckligt. Inte nog med det, läkarna tycker att det är något mer som inte stämmer. Det blir magnetröntgen och "grabbarna i vitt" hittar en tumör i hjärnan. Det går inte att operera. Ej heller kan de stråla Svenne, bara cellgifter återstår.

Rubriken är ett direkt citat av en "Svenne-replik". Hade jag fått chansen att fråga, skulle han säkerligen ryckt lite på axlarna och svarat något liknande!

Låtens titel är en korrekt översättning av rubriken.
"Krya på dig, Svenne!
Jag saknar dina galna mail!
.

Inga kommentarer: