fredag 4 april 2008

Ibland kan en kommentar vara intressant...

Det här är en enkel presentation av sidans regler. Min förhoppning var att de skulle vara så enkelt skrivna, att de blev lätta att följa.

Någon har funderat ordet "kränkande". Det ordet är ett samlingsord för alla ord med en betydelsen förolämpa, förorätta, oanständigt, sårande, vanärande, etc.

Att skriva med hjärta och hjärna.
Det ska Du läsa med en gammalt svenskt ordspråk som utgångspunkt.

- "Den kloke tänker efter före han talar, medans den dumme direkt ångrar vad han sagt."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en variant " tala i vrede och du har hållit det bästa tal du någonsin ångrat.." eller något i den stilen..
Sir W Churchill

Må gott

Morfar Lasse sa...

Att uttala mig i vrede är något jag brukar undvika. Däremot händer det att människor upplever min totala ärlighet som arrogant.

Min morfar var en man med stor livserfarenhet. Han lärde mig bl.a. följande.

Anser du dig ha styrkan att be en medmänniska fara åt helvetet, måste du också äga modet att ställa in resan.